Sådan opretter du et Team

I Microsoft Teams kan du oprette et Team til samarbejde med kolleger, projekter eller afdelinger. Et Team giver jer ét fælles sted til chat, møder, filer og planlægning. Denne guide viser, hvordan du opretter et nyt Team og inviterer medlemmer.


Sådan opretter du et Team

  1. Åbn Microsoft Teams på din computer.

  2. Klik på Teams i menuen til venstre.

  3. Øverst i højre hjørne, klik på Deltag i eller opret et team.

  4. Vælg Opret team.

  5. Vælg hvilken skabelon du vil bruge til oprettelse af teamet

  6. Vælg teamets synlighed:

    • Privat – kun inviterede medlemmer kan deltage.

    • Offentligt – alle i organisationen kan frit tilmelde sig.

  7. Giv dit Team et navn (f.eks. “Projekt Grøn Energi” eller “HR Afdelingen”).

  8. Tilføj eventuelt en beskrivelse, så andre forstår formålet med teamet.

  9. Klik på Opret.

  10. Tilføj de kolleger, der skal være med i teamet, ved at skrive deres navne eller mailadresser.

Dit Team er nu klar til brug, og du kan begynde at oprette kanaler, dele filer og starte samtaler.

BQQAOw==


Fejlfinding

  • Jeg kan ikke finde knappen ‘Opret team’
    → Det kan være, at oprettelse af Teams er begrænset i organisationen. Kontakt IT-afdelingen.

  • Jeg kan ikke tilføje alle kolleger
    → Nogle medarbejdere kan være på andre systemer eller mangler Teams-adgang. Kontakt IT-afdelingen for hjælp.

  • Jeg vil ændre mit Team fra privat til offentligt (eller omvendt)
    → Klik på Flere indstillinger ved Teamets navn → Administrer teamIndstillingerTeamindstillinger.


Vedligeholdelse

Denne artikel bliver gennemgået og opdateret af IT-afdelingen mindst hver 6. måned.

Artikeldetaljer

Artikel-ID:
57
Bedømmelse :